Monday, April 20, 2009

UWEKK..

Hehehe... baca topik pun dah tau kan..

Ni sajer nak story dan meluahkan perasaan.. Sejak seminggu dua ni badan kurang berasa sihat.. maklumlah kena 'buatan orang'.. Nak melepak kuar ke Pavillion ngan Nora ari tu pun tak larat.. huhuh.. keciwa tau Noraaaa..

Dulu seingat kite la masa ngandungkan Hazyq, Alhamdulillah takde la morning sickness or sakit yg bukan2.. Kali ni agak berbeza la pulak.. sepanjang hari rasa loya and mual (dulu masa org story pasal loya2 ni ingatkan exaggeration jer.. rupenye mmg betul sgt2).. hampir sume yang masuk kat tekak macam nak kuarkan jer balik.. kadang2 ada yg terkuar gak tapi most of the time mmg struggle to keep it down.. kalu kat umah ok lagik.. ni kat ofis toilet agak jauh sket..

Pagi2 yg lalu minum air orange juice jer.. kalu minum milo ke nescafe.. rasa nak penuhkan balik jer gelas tu.. mungkin sbb ada susu kot... ntah la.. Pastu skang ni tak lalu pulak nak makan nasik...

Yang kelakonye tekak ni kadang2 mengada2 la pulak nak makan yg best2.. Contoh semlm tetiba rasa nak makan ala2 western so hasut la member2 ofis makan kat TGI Fridays @ Subang Parade.. sebab pegi reramai so macam2 la dapat order and kongsi.. ada pulak promosi 2 course meal die harga RM29.90.. memang penuh la meja! Tak sempat nak amik gambo food sbb sume lapo sgt masa tu so terus ngapp jer.. ada buffalo wings, potato skins, clam chowder, shanghai chicken salad, cajun-friend chicken salad, fried mac & cheese dan lain2.. sume sedap! Memandangkan portion die beso2 sume so mana yg tak abis kiteorg tapau jer bawak balik opis..

Tapi... tak sampai setengah jam makan... tekak dah rasa mual balik.. so sampai jer opis terus buat lawatan terhormat kat toilet bowl.. huhuh...

Ari ni tak lalu sgt nak makan lunch sebab pagi tadi dlm kul 11am dah makan mihum goreng (and also dah dermakan sket ke toilet) so order potato wedges jer dr cafe kat opis tu.. tu pun share ramai2.. malam tak tau la nak makan ape.. dah dua hari makan spaghetti.. tu jer yg lalu.. hubby makan benda lain so takde la org kejam sgt paksa die makan benda yg sama 2 hari berturut2..

Orang kata each pregnancy is different and ramai pulak yg speculate kalu dah mabuk2 teruk macam ni mungkin dapat girl... kalau betul Alhamdulillah... mmg nak girl pun... sungguh geram gitu tengok baju pink2.. TAPI kalu ditakdirkan boy pun takpe.. ada hikmahnye jugak... baju2 & toys Hazyq banyak lagi so boleh la save duit dr beli baju2 & toys baru byk sgt..

Untuk Puan Nora, akan aku hold ngidam2 aku sampai ko abih exam.. pastu ready jer la dapur ko tu... aku tengah buat list ni sambil tengok resipi & gambo2 kat blog ko..heheh

11 comments:

Anonymous said...

Aku pon rasa anak kau pompuan la Elyzz...
Pastu nanti aku angkatkan dia okeh...hahahah..musti panggil Mommy Nowwa la jugak..hahaha..

Ok nanti lepas exam cerita.Kita masak2 pula.

Erkk..stock baru bila nka sampai oiii...customer kat Seremban dah menjerit2 dah ni...

Audriena said...

ala... siyan ko eliza..
hehehe... bb pompuan kot? (apakah releven?)
congrats eh, beb!

ELYZZMODE said...

Thanx Nad..

Nowwa... barang dah sampai! Heheh.. Tengah nak inventory ni.. By next week dah boleh postkan kat blog.. kalu sempat weekend ni..

z'kea m.s said...

waa... nmpknya kt mghadapi sindrom yg sama ni...aku dh 3 days tkleh makan apa. apa yg aku mkn keluar balik.. hari ni langsung tkleh bangun... ada gak org kata.. 'ni girl ni..' so, kesimpulannya kalaulah betul girl.. mmg dr dlm perut dh pandai mengada-ngada yer...hehehe.. take care

Eliza said...

Hahaha... kiah aku suka statement ko yg last tu.. betul la.. kalu girl mmg sblom lahir dah ngada2 ala primadona gitu.. Ko pun take care gak..

Anonymous said...

hhehee..cepatla tag..ngades la tak nak reply tag aku..

ELYZZMODE said...

camne nak tag? ko tag aku ke?

Anonymous said...

Yerla..kan 5 things dlm blog aku tu..aku tag kau?

lynn zam said...

aku pun rasa girl za... bestnye dapat baby girl... ko kat dlm beg sentiasala spare plastik bag.. macam aku dulu selalu muntah time tgh drive.. mmg bykla plastik bag dlm keta yg aku sparekan..

bestnye peknen... lambatnye nk peknen lagi...

ELYZZMODE said...

Aku ni taknak la excited dulu pasal gender die.. dapat yg ni pun Alhamdulillah.. Ingatkan tak sempat dapat this year.. Aku plan every 2 years nak satu.. Itupun kalu Allah izinkan..

SuE KasSiM said...

alah eliza..xpelah Allah dah nak kasi..kalu x kasi legi teruk..
ermm mual2 ni aku mmg teruk for 1st n 2nd pregnancy..
sabar ek eliza..insya-Allah by the 3rd -4th month tu okla tu...

hahha mana ader exaggerate..kau macam laki aku laa..dulu masa aku mual2 sumer..die ingat aku ikut perasaan..lelama tu baru die paham bukan aku buat...kau pun akhirnye paham kan..