Sunday, February 7, 2010

Suka duka 1st week koje..

.
Sungguh singkat rasanye 2 bulan maternity leave ni.. Tau2 jer dah kena masuk keja balik.. Oh tidakkk..
.
Sepatutnye start masuk keja hari Isnin tapi memandangkan Isnin tu Hari Wilayah and hubby cuti so decided masuk keja hari Selasa (suka ati jer aku ekk.. padahal ofis kat Selangor..sib baik org ofis tak tanye lebey2.. sowii ye korang..) Anyway, tak sampai ati lagi nak tinggalkan hero dua org ni sbb dieorg masih batuk & selsema...



First day masuk keja hari tu, pagi2 buta dah bangun sbb nak pam susu dulu.. Stock susu untuk minum and kalu ada lebey untuk simpan & dibekukan..


Ni stok susu kat freezer umah.. Kat umah mak di Subang and in-laws di Putrajaya pun ada simpan stock dlm half a dozen (4 oz) each..
.
Sekali session makan masa between 20-40 minutes.. lepas tu baru la boleh bersiap2 utk gi keja (i.e. solat, mandi, pakai baju, make-up, etc). Malam seblom tu dok terhegeh2 carik baju keja.. aisehh.. tak tau nak pakai ape.. ni la akibatnye mendermakan baju2 time pantang..bila abis pantang dah takde lak baju yg best2.. Yang pasti girdle and korset tidak dilupakan.. maklumla nak cuba kurangkan kelebaran badan.. kang ada lak yg tanya "Eh, tak bersalin lagi ke??" atau yg lagi tensen "Eh, u pregnant ek?" huhu..
.
First week masuk keja mmg boring sbb byk nak kena catch-up.. Pastu 1st day tu dah meeting on events & projects planned for 2010.. huishkk... byknye! Pastu bukan setakat utara-selatan jer.. sabah & sarawak pun ade.. Kali ni mmg tak boleh nak ngelak lagey sbb dua org kat department tu pregnant so turn kite la shoulder the burden..
.
Walaupun bz tapi ada gak masa nak kuar shopping.. akak2 kat ofis tu mmg tak sabo menunggu aku masuk keja.. selain merindukan pertolongan aku utk tujuan keja.. aku turut dirindui kerana kerajinan aku untuk membawa dieorang kuar makan & shopping (tu la gune bawak keta sendiri ke ofis).. Lagipun mak2 buyung kat situ tak sabo nak shopping baju maternity so alang2 dah bawak dieorg kuar tu takkan sendiri tak shopping kan.. kali ni shopping baju keja jer..


Ni hasil shopping ari tu.. Sume ni spent under rm150 ok! So very berbaloiii..

Hari Sabtu lak, gi LCCT untuk send-off Shu ke UK.. lama giler tak jumpe kawan baik aku sorang ni.. Die tengah buat Phd di UK tapi balik sini ari tu sbb mak die sakit teruk tapi after sebulan die jaga mak die kat spital, Allah lagi sayangkan ibunye so kembalilah ibundanye yang tercinta kepada yang Maha Esa.. Diharap sahabatku ni tabah menempuh hari2 yg menjelang.. apa2 hal I am there for you my friend..


Gambo Nowwa, Shu & Aku di LCCT.. Shu tu baru lps nangis.. aku pun sedih nak nagis gak tapi cover dgn membuat lawak2 kurang educated sket..huhu..
.
Next week tak tau la ape citer lak.. so kite tengok la ape jadik on 2nd week of keja ni.. ape2 hal mengharapkan yg terbaik jer.. huiskk... bile la bole brenti keja ni supaya dapat masa flexible utk family and biz.. Sabo ye Nowwa!
.

4 comments:

Dessert Queen said...

Hahhahahah.....

Sedihkan...tapi tak tau nak cakap sedih kenapa...hehheh

Eliza said...

Aku rasa ko sedih sbb ko dpt memahami perasaan & condition shu tu tapi ko tak tau camne nak ekspresikan.. aku pun sedey gak bile tgk die peluk ayah die tu..sebak woo..

Anonymous said...

huhuh ada posting pasal aku ropanya..huhuh terharu...huk..huk..ye aku mmg sebak.. sedih jugak nk tinggalkan korg.. aku dh tahan tk nak nanges...bila peluk adik2 n ayah aku je tkleh control..ahahaha...
apa pun mmg rindu ah kat korg berdua..insya Allah nanti jumpa lagi.

Anonymous said...

Nowwa..now aku paham kenapa ko mcm alergik kalo masuk ospital especially kalo masuk ICU tu..huhu sbb aku kene g check up kt spital bila balik sini..aku mmg ala2 fobia n kalo bleh tk mo masuk kawasan hospital pon. Tapi hidup mesti tabah..huhuh..trauma mungkin..huhuhu..aku terus tingat kat ko nowa..

erk elyzz tumpang jadi chat box lak ko nyer blog ni..huhuh